Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

A Webfejlesztés az egyik legjobb befektetés Tát Komárom-Esztergom megye

Miért van szükség linképítésre? Egyáltalán mi az?
 
A linképítés nem más, mint jó hírünk keltése más weboldalak által backlinkek segítségével. A visszamutató hivatkozások (backlinkek) más webhelyekről a saját webhelyünkre mutató hivatkozások. Egy webhely minden linkje ajánlásnak tekinthető, jutalom a jól végzett munkánkért. Minél gyakrabban kap honlapunk egy jó ajánlást rá mutató link formájában, a kereső szemében annál magasabb színvonalúnak tűnik a munkánk. Ha az ajánlás egy-egy kiemelt, profi oldalról is érkezik (azaz egy olyan weboldaltól, amely már nagyon jól szerepel a keresési eredmények között), akkor az ajánlás még többet ér, mert a link erejét (link juice) átadja a linkelt weboldalnak, vagyis jelen esetben az Önének.
És most következzen részletesebben.
 
Mi az a backlink? Miért fontosak egyáltalán a backlinkek? Mit jelent a horgonyszöveg és a PageRank? Miért nem automatikusan jobb a több? Hogyan ismerhetjük fel a jó minőségű backlinkeket?
Sok kérdés! De kezdjük az elején...
 
A visszamutató linkek központi szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban (SEO). A visszamutató linkek az egyik legfontosabb rangsorolási kritérium a keresőmotorok számára. Minél több "jó" oldalról származó link hivatkozik a mienkre, annál nagyobb rangot, jelentőséget társít hozzá a kereső, és ezért annál jobb pozícióban jeleníti meg.
A mögöttes ötlet egyszerű: a keresőmotornak valamilyen módon fel kell tudnia mérni, hogy az Ön cikkei tetszenek-e az olvasóknak. Ha ez a helyzet, akkor az olvasók ajánlani fogják a cikkeket, ami egy backlink formájában történik. Legalábbis ez az elmélet.
Ha sok jó weboldal ajánlja az Ön weboldalát, akkor a weboldalának "fontosnak" kell lennie.
 
A backlink felépítése: URL és horgonyszöveg
 
A klasszikus hivatkozás egy cél URL-ből és egy (linkelt) szövegből áll. A szöveget horgonyszövegnek vagy hivatkozás címének nevezik. A horgonyszöveg általában a hivatkozás célját írja le. Természetesen a hivatkozások horgonyszöveg nélkül is létezhetnek. Ebben az esetben az URL egyszerűen a horgonyszöveg. A linképítés célja, minél több backlink elhelyezése népszerű weboldalakon.
A horgonyszövegek ideálisak a keresőoptimalizálók számára, hogy az egyik vagy másik kulcsszót elhelyezzék. Korábban valóban előfordult, hogy sok kulcsszó horgonyszöveget tartalmazó backlink hatására a céloldal az adott kulcsszó rangsorában emelkedett.
Ma ez már nem működik. Ellenkezőleg: a linképítés során sokféle hivatkozási szöveget kell használni. Az elsődleges kulcsszót tartalmazó horgonyszövegeket el kell menteni a TOP backlinkekhez.
A cél nem az, hogy a hivatkozás nagyobb eltérésével felhívja a figyelmet az algoritmusokra. A horgonyszövegek változtathatók, egyes hivatkozások a kezdőoldalra, mások aloldalakra jutnak, esetenként olyan hivatkozás is beállítható, amely egyáltalán nem tartalmaz keresőszavakat.
A "természetes" horgonyszöveg-profil a legfontosabb tényező a backlink felépítésében. A linképítés során ügyeljen arra, hogy különböző hivatkozási szövegeket használjon.
 
A linkek fontossága a Google számára
 
A visszamutató linkek fontosak a Google számára, hogy felismerje, jó tartalmat állítunk elő, amely valóban releváns és hasznos olvasóink számára. Aki hasznos tartalmat kínál olvasóinak, általában jó visszalinkeket is kap – miközben a rossz tartalmat nem osztják meg.
A gyakorlatban sok webmester egyszerűen csak visszalinkeket vásárol, amit természetesen a Google igyekszik megakadályozni. A Google nagyon odafigyel arra, hogy a webhelyek milyen forrásokból kapják a hivatkozásokat. A rosszul manipulált linkprofilokat gyakran leleplezik és visszasorolással büntetik.
Következésképpen a linképítés során ajánlatos ügyelni a természetes linkprofilra.
 
A keresőmotorok hatékonysága egyre kevésbé alapszik a linkek fontosságán. Napjainkban a Google tisztán szemantikai keresésre törekszik, amely nem igényel hivatkozáselemzést, csak a szöveget és a nyelvet értékeli.
De amíg ez a törekvés csúcsra jár, addig még mindig sok víz lefolyik a Dunán, úgyhogy még mindig kell aggódnunk a visszacsatolások miatt...
 
Mennyire fontosak a backlinkek?
 
Senki sem tudja igazán megmondani, mennyire fontosak a backlinkek. Újra és újra felmerülő kérdés, hogy a weboldalon belüli vagy oldalon kívüli optimalizálás a fontosabb. A válasz valószínűleg: mindkettő.
 
Egy backlink értéke – PageRank
 
Egy weboldal értékének mérésére a Google keresőmotor bevezette az úgynevezett PageRank-et (Larry Page és Sergy Brin fejlesztette ki). A PageRank korábban a keresési algoritmus alapja volt. Ez az algoritmus egy webhely relevanciáját értékeli a webhely visszamutató linkjeinek (linkprofil) száma és minősége alapján.
A Google értékeli az egyes linkek link erejét, hogy értékelni tudja az egyes hivatkozások minőségi különbségeit. A dolog érdekessége, hogy a link ereje (link juice) pozitívan hat egyik oldalról a másikra, ami aztán magának a weboldalnak az értékét növeli. Például, ha az A oldal a B oldalra hivatkozik, akkor a B oldal megkapja az A oldal hivatkozási teljesítményét.
Időközben azonban a PageRank veszített fontosságából, mert a keresési algoritmus bonyolultabbá vált. A "természetes" linképítés egyre fontosabbá válik. A visszamutató linkek létrehozásához már nem kell annyi figyelmet fordítania a magas PageRank értékkel rendelkező webhelyekre, bár a magas PageRank (magas jogosultság) továbbra is előnyt jelent.
 
Egy backlink értéke – Domain Authority
 
Régebben közvetlenül a Google-on láthattuk egy webhely PageRank értékét. Sajnos ez már nem működik. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Google már nem minősít.
Napjainkban a MOZ Domain Authority (DA) segít neki és nekünk. A DA egy mérőszám, amely a PR-hoz hasonlóan a Google webhelyek iránti bizalmát tükrözi. A DA különféle kritériumokon alapul, mint például a domain életkora, az oldaloptimalizálás minősége, a visszamutató linkek száma, közösségi jelzések stb. A skála 1-től 100-ig terjed, bár természetesen könnyebb visszalinket szerezni egy DA 20-30-as webhelyről, mint egy DA 60-ról vagy 70-ről.
A DA +70-et tartalmazó webhelyek rendkívül ritkák, és alig tartalmaznak visszamutató hivatkozásokat. A nagyon jó weboldalak ezért már a DA 50-70 tartományba esnek.

<-- Vissza a A Webfejlesztés az egyik legjobb befektetés Tát Komárom-Esztergom megye blog oldalra!