Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

A SEO az az, amibe szinte kötelező befektetni

SEO, amibe szinte kötelező befektetni a sikerért!


Napról napra fejlődik a technológia, minden korszaknak megvannak a maga szépségei és a vele járó innovatív megoldásai. Erre a legjobb példák egyike a SEO. Nemrég még a telefonkönyv lapjain kerestük a megfelelő szakembereket, ha valami hirtelen javításra szorult házunk táján, ma meg már olyan elavulttá vált ez a megoldás, hogy szinte senki sem alkalmazza. Igaz, maga a mechanizmus nem veszett el, csak átalakult. Napjainkban a vásárlás és az ügyintézés legtöbbször pár kattintással letudható az internet segítségével. Az online ügyintézés átlátható, és rengeteg időt spórolunk meg vele, ugyanis az internet használat a legtöbb embernek sokkal gyorsabban megy, mint egy vaskos könyv hirdetései közti keresgélés. Kutatások bizonyítják, hogy egy átlag polgár egy héten egy napot fent tölt az interneten. Ha ezt rávetítjük a vállalkozásokra, a SEO, mint marketing eszköz nagyon nagy arányban járul hozzá az online érvényesüléshez.

A SEO (search engine optimization) magyarul keresőmotor optimalizálást jelent - ami azt illeti, magát a kifejezést sokan hallották már, de sokkal kevesebben értik is, miről van szó. A név profi, összehangolt marketing stratégiai módszereket takar. A SEO a gyakorlatban úgy fest, hogy az online tartalmak optimalizálva vannak, így a fizetetlen keresési eredmények találati soraiban az első helyeken jelennek meg. Ezt úgy képzeljük el, mintha virtuális könyvjelzőnk lenne, amit beleteszünk abba a bizonyos telefonkönyvbe, hogy könnyedén megtalálhassuk azokat a hirdetéseket, amik minket érdekelnek. A SEO, mint marketing eszköz természetesen ettől jóval összetettebb, és ha valóban olyan szakértő készíti el, aki profin tudja a dolgát, a vállalkozásnak rendkívül nagy segítség lesz ez a technológia többek között a láthatóságban, jelenlét javításban, eladási ráták javításában, reklámozásban, stb.

Mi más lehetne az egyik legfontosabb SEO hatás, ha nem az adott weboldal forgalomjavítása?

A keresőmotorokat nagyon sokan használják, ám viszonylag kevésbé elterjedt a célirányos keresésekhez eszközölt, direkt erre a célra kialakított honlap használata. Először csak tájékozódnak a felhasználók, aztán konkrétum hiánya miatt a keresőmotoroknál lyukadnak ki, ha el akarnak jutni egyik lépcsőfokról a következőre. Biztos mindenki tudja, hogy a legelterjedtebb keresőmotor a Google, aminek 90 % -os piaci részesedése van. Ahogy a mondás tartja, Google a barátod, legyen az egy új hűtőgép, egy olasz pizzéria vagy egy új autó felkutatása.

Csakhogy van egy pici probléma: ha a cég nem használja a SEO által nyújtott óriási lehetőségeket, a Google nem fog megtalálni minket, így a felhasználó sem fogja megtalálni a vállalkozást, ezáltal pedig szinte láthatatlanok leszünk az online piacon, ami ugye jelentős forgalomkiesés. A Google népszerűségét a Youtube követi, ám hiba azt hinni, hogy a rangsor élére csak zsebbenyúlós videó hirdetésekkel érhetünk el. Létezik olcsóbb módszer, méghozzá a SEO technika, ami ha folyamatosan, szakértő kezek közt van karbantartva, pillanatok alatt a lista élére repíti a cégtulajdonost.

A SEO további előnye a minőségibb weboldal forgalom

A Google algoritmusai nem annyira leegyszerűsítettek. Leginkább az online társkeresőhöz hasonlítható a működési elve, ahol az a cél, hogy az eladó és a potenciális vevő közelebb kerüljön egymáshoz online, a legnagyobb segítséggel, a SEO megoldásokkal karöltve. Kicsit azonban többről van szó, minthogy a keresőmotorokat arra pozícionáljuk, hogy rámutassanak egy adott oldalra a listák élén. A keresőmotorokkal részletes pontossággal kell nyilvánvalóvá tenni, miről szól az adott oldal tartalma, ami azért szükséges, mert így a keresőoldal pontosabban be tudja lőni azt, hogy melyik felhasználónak lesz érdekes a tartalom, ami a Google-n vagy a Youtube-on jelenik meg.
Örömhír a kisvállalkozóknak, hogy a felhasználók 78% -a okostelefon tulajdonos, amivel az eredmények igencsak lokalizált módon jelennek meg, így ők is simán versenye léphetnek a piac nagyobb halaival szemben. Persze nyilván ez csak akkor hatásos elképzelés, ha az oldal rendesen fel van vértezve SEO mechanizmusokkal. Az adott webhely és tartalom adott városra vagy környékre való optimalizálása viszont garancia arra, hogy a környékbeliek könnyen rábukkanhassanak cégünkre a keresőmotorok segítségével. Specifikus adatokat kell megadni, és az sem árt, ha a Google Cégem platform is részletesen beszámol a vállalkozásról.

A fejlett UX titka szintén a SEO

Az UX a user experience, azaz a felhasználói élmény. Az UX az egyik leglényegesebb eleme a weboldalnak Bill Gates mondása alapján, miszerint a tartalom a király. A tartalom pedig a SEO- val lesz igen hatásos. A webhelynek jól olvasható optimalizált tartalmat kell birtokolnia, ami egyben tanítja és ösztönözi is az embereket a vásárlás befejezésére a kellő infók bemutatásával.

Ezt a tartalmat egy ügyesen létrehozott webhelyen kell megmutatni a pozitív kimenetelű felhasználói élmény céljával, így jól kell kinéznie, valamint könnyedén lehessen navigálni rajta, gyorsan betölthető, mobilbarát legyen – itt jön képbe a reszponzív felület, mint éllovas, ám belülről a keresőmotorok számára is könnyen listázhatónak kell lennie. Ugye, milyen egyszerű a képlet? Tiszta és ésszerű. Az optimalizált blogbejegyzések és videó szintén hatásosak, hogy hozzáadott étéket hozzanak létre a felhasználóknak, és javítsák a pozíciót a keresőmotorok találati listájában. Az a potenciális vevő pedig, aki csupa jó benyomással gazdagodott az Ön webhelye által, biztosan fog vásárolni is a cégénél.

A SEO rákapcsol a márkatudatosságra

A SEO -ra is igaz, hogy az vagy, amit megeszel, ugyanis az E-A-T jelentése szakértő, hiteles és megbízható. Ha az Ön webhelye ezeket a jelzőket mutatja, a keresőmotorok is szeretni fogják és kiemelik a konkurencia köreiből, már ami a találati listát illeti. A jó SEO technika olyan trükkökkel dolgozik, mint az erős közösségi média profilok jelenléte, informatív blog cikkek közzététele, visszamenőleges linkek biztosítása a hiteles webhelyekről és online vásárlói vélemények bekérése. Ezekkel a módszerekkel a tekintély az egekig vihető. Hosszú távú előnynek örvendhet bárki, akinek a neve többször is felbukkan az internetes találatokban, ugyanis így a felhasználók szemében tudatosul a márka iránti érdeklődés és vonzalom.






 

<-- Vissza a A SEO az az, amibe szinte kötelező befektetni blog oldalra!