A kulcsszókutatás misztikusan hangzik, pedig elméletileg egyszerű. Elméletileg, de a gyakorlat azért számos buktatót rejthet. Hiszen azt próbáljuk meg kitalálni, hogy milyen keresőkifejezést ír be a keresőbe az a felhasználó, aki a mi weboldalunkat szeretné válaszul kapni. Miért fontos a kulcsszókutatás?
Percenként több száz millió keresést indítanak az emberek a Google-ben vagy más keresőben, hogy információt találjunk egy adott témában, vagy vásároljunk valamit az interneten. És ez a szám egyre csak nő. A keresési lekérdezések számának növekedésével a domainek száma is növekszik: mindenki szeretne első helyen szerepelni a találati listán és kattintásokat generálni a saját weboldalán.
De hogyan tudok igazán a csúcson lenni és felülmúlni a versenytársaimat? Ebben a cikkben
megpróbáljuk megválaszolni ezt a kérdést.
Kulcsszókutatás – növeljük a legjobb helyezés esélyét
A keresőoptimalizálás sikerének kulcsa a kulcsszókutatás. Ha a Google-on keresztül szeretné saját webhelyére irányítani a potenciális ügyfeleket és látogatókat, akkor minden tartalomoptimalizálás elején érdemes kulcsszókutatást és a kapcsolódó kulcsszóelemzést elvégeznie.
Ebben a cikkben elmagyarázzuk a legfontosabb tudnivalókat.
Kulcsszókutatás – mi is ez valójában?
A kulcsszókutatás olyan értelmes kulcsszavak meghatározása, amelyeket a felhasználók ténylegesen beírnak a keresőkbe. Miután megtaláltuk, ezekre kell webhelyünket optimalizálni. A cél az, hogy ha a célcsoportunk tagjai a releváns kulcsszavakat és szinonimákat beírják a keresőbe, ami webhelyünk a lehető legmagasabb pozícióban jelenjen meg a találati listán (SERP-en). Minél előkelőbb helyen jelenik meg, annál többen kattintanak rá, annál nagyobb a forgalom a webhelyünkön.
A kulcsszókutatás az alapja webhelyünk minden további optimalizálásának.
Milyen kritériumok alapján dönti el a Google, hogy ki melyik helyen fog látszani?
Az olyan keresőmotorok, mint a Google, mindig a legrelevánsabb keresési eredményeket kívánják biztosítani a felhasználóknak keresési lekérdezéseikhez. Ezért a keresőmotor-algoritmusok több ezer webhelyet térképeznek fel, hogy meghatározzák azok tartalma mennyiben passzol a keresési lekérdezéshez. Ahhoz, hogy egy oldal tartalmát a Google relevánsnak minősítse, kulcsszókutatást kell végezni, hogy a leghatékonyabban optimalizálhassuk az adott weboldalt.
Mielőtt elkezdenénk a kulcsszókutatást, át kell gondolnunk egy ésszerű és strukturált stratégiát, amellyel megfelelő kulcsszavakat találhatunk a webhelyhez, hogy pozitívan befolyásoljuk a Google helyezést.
Célszerű olyan ügyfélspecifikus kulcsszókészletet készíteni, amely lefedi az összes releváns kulcsszót, amellyel szeretné, hogy webhelye megtalálható legyen a Google kereséseiben.
Lépésről lépésre a kulcsszókészletig
- Határozzuk meg a célközönséget, segít, ha személyeknek képzeljük el őket
- A versenytársak elemzése a Google rangsorában
- Írjuk össze egy listába azokat a szavakat, amelyekre a mi honlapunk releváns választ ad
- Ezeket ellenőrizzük le a Google Search Console-ban, hányan keresnek rájuk, mekkora irántuk a kereslet
- Ellenőrizze a kiválasztott kulcsszavakat a keresési mennyiség és a verseny szempontjából egy kulcsszóeszköz segítségével
- Kulcsszó-előválasztás létrehozása
- Korábban feltárt témák saját kutatása
- A relevancia ellenőrzése és a végső kulcsszókészlet létrehozása
Kulcsszókutató eszközök
A kulcsszókutatáshoz kiterjedt adatbázisra van szükség. Ahhoz, hogy később eldönthessük, mely kulcsszavakra érdemes optimalizálni, először olyan értékeket kell meghatározni, mint a havi átlagos keresési mennyiség és a kulcsszavak versenye. A tökéletes kulcsszókutatáshoz különféle eszközök állnak rendelkezésre, amelyek megkönnyítik a keresést. A legelterjedtebb a Google Kulcsszótervező.
Vannak olyan alternatívák is, mint az Ubersuggest, a Semrush vagy a Sistrix, amelyek szintén segítenek a feladatban.
A Google Search Console szintén fontos elemző eszköz a webhely organikus teljesítményének értékeléséhez és elemzéséhez. Segítségükkel megállapítható, hogy mennyire volt sikeres a kulcsszókutatás. Továbbá segít új kulcsszavak megtalálásában, amelyeket aztán beilleszthet a kulcsszókészletbe.
A következő funkciók fontosak a kulcsszókutatáshoz:
- Előre meghatározott kulcsszavak keresési mennyiségének lekérdezése
- Keresési kifejezések kutatása, beleértve a keresési mennyiséget és a versenyt
- Beállítások célterület, nyelv és időszak szerint
- Eredmények exportálása listaként (CSV-ben vagy Google-táblázatokban)
Az általános eszközökből származó kulcsszavak keresése mellett érdemes a releváns kulcsszavakat is megvizsgálni a webhelye KPI-i alapján. Hiszen nem csak azt szeretné tudni, hogy mely tematikus kulcsszavakra keresnek nagy mennyiségben, hanem azt is, hogy mely keresési lekérdezések generálnak már magas helyezést és sok kattintást.
<-- Vissza a A SEO az az, amibe szinte kötelező befektetni Nyírtét Szabolcs-Szatmár-Bereg megye blog oldalra!