Szövegíró, blogger! Minden témában tőlem neked!

Üzleti tanácsok

SEO alapok 1 – Tisztázzuk a fogalmakat
 
Tudja Ön mi a különbség a SEO marketing és a keresőmarketing között? SEO, SEA, SEM, keresőmarketing, SEO marketing... Tegye fel a kezét, aki pontosan meg tudja határozni ezeket a fogalmakat. Az, hogy Ön laikusként nincs tisztában a SEO alapokkal, egyáltalán nem probléma, az már inkább, hogy olykor még a marketing szakemberek is szinonimaként használják a fenti kifejezéseket. Tegyünk először rendet a fogalmak között: ha nem vagyunk tisztában a nagy egésszel, akkor a részleteket sem fogjuk érteni. Ez az ábra mindent elmagyaráz:
SEO – keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization)
 
Az összes kereskedelmi célzatú internetes tevékenység összefoglaló kifejezése az internet marketing vagy online marketing. A tevékenység hely szerint tovább oszthatjuk két nagy csoportra:
 
     SEM – keresőmarketing
     SMM – közösségi média marketing
 
A SEM vagyis keresőmarketing nem más, mint a webhelyünkre irányuló figyelemfelkeltő intézkedések összessége.  
Az SMM pedig olyan tevékenységek gyűjtőneve, amelyek minket vagy cégünket a közösségi média segítségével a nyilvánosság számára bemutatnak, elérhetővé tesznek.
 
A SEM további két csoportra oszlik:
 
     SEO – keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization)
     SEA – keresőhirdetés Search Engine Advertising
 
A SEM (keresőmarketing) célja, mint mondtuk, hogy felhívja a figyelmet weboldalunkra. De Rómába két fő út is vezet:
  • Keresőoptimalizálás (SEO) segítségével honlapunkat a keresőmotorok igényeire szabva, önerőből kerülhetünk a találati listák élére. Erre a folyamatra használják még a SEO marketing kifejezést is, aminek önmagában nincs sok értelme.
  • A másik fő út, a keresőhirdetés (SEA) pedig fizetett hirdetések révén szeretne a találati listák élére kerülni.
 
Hogyan használjuk a keresőhirdetést (SEA) egy keresőmarketing (SEM) kampányban?
 
Amikor egy felhasználó az interneten böngészik, általában esetben információt keres vagy vásárolni szeretne. A keresők találati listáiban hirdetve lehetőségünk van hirdetésünket a felhasználó keresési lekérdezésére szabni. Ebből a célból pénzért kulcsszavakra fizethetünk elő a Google-nél. Ha egy felhasználó az általam lefoglalt kulcsszavakra keres, az elhelyezett hirdetésem megjelenik a keresési eredmények mellett vagy felett.
A keresőmotoros hirdetések fő előnye, hogy a megvásárolt hirdetések azonnal megjelennek a találati listában, ha megfelelnek a keresési lekérdezésnek. Maga a megjelenés ingyenes, a Google csak akkor számít fel "kattintási árat", ha a felhasználó a hirdetésre kattint.
Hátránya, hogy a természetes keresési eredmények népszerűbbek és megbízhatóbbak, mint a fizetett hirdetések. Viszont, ha a felhasználó kattint, ott lesz, ahol akarom: a weboldalamon.
Sokkal nagyobb hátránya, hogy a keresőmotoros hirdetés csak addig sikeres, amíg tele van az erszényünk. Ha elfogy a pénzünk, a weboldalunk látogatottsága drasztikusan lecsökkenhet.
 
Hogyan használjuk a keresőoptimalizálást (SEO) egy keresőmarketing (SEM) kampány részeként?
 
Törekvésünk célja a weboldal kereshetőségének növelése. A keresőoptimalizálás minden olyan intézkedést magában foglal, amely támogatja a keresőmotorok normál és organikus keresési eredményeiben (SERP) a jó megtalálhatóságot. Ezek az intézkedések történhetnek közvetlenül a weboldalunkon (On Site / OnPage) vagy a saját webhelyünkön kívül (Off Site / OffPage).
Ezek a kapcsolódó szakterületek mind azért munkálkodnak, hogy egy webhely a lehető legkiemelkedőbb helyen szerepeljen a keresési eredmények között. Míg egy weboldal fizetett hirdetéseken keresztül kerül a keresési eredmények közé az SEA-ban, addig a webhely tartalma a keresőmotorok természetes indexére SEO-n keresztül készül fel.
Egy online marketing kampányban mindkét lehetőség hasznos, okosan használva kiegészítik, támogatják egymást.
A SEO előnye, hogy végtelen forgalmat generálunk szinte költségvetés nélkül – jó helyezés mellett. Ez a cél. Hátránya, hogy a SEO sajnos nem a semmiből jön. Sokat kell dolgozni, és/vagy fizetni, amíg elérjük a kívánt célt. Viszont az eredményei tartósak, hosszú távon működnek, ezért nagyon költséghatékony. Ritkán válik egyik napról a másikra sikeressé webhelyünk, fokozatosan kell felépítenünk a tekintélyét. A SEA-val ellentétben a weboldal optimalizálása mindig a hosszú távú sikert célozza.
 

<-- Vissza a Üzleti tanácsok blog oldalra!